Răspunsul ierarhului – 13 noiembrie 2024

raspunsul_ierarhului_cu_email_7

„Binecuvântați!

Înaltpreasfințite părinte Calinic, în zona ….., unde sunt nepomenitorii, ne confruntăm cu probleme. … mă hărțuiește cu întrebări, din ce biserică sunt sau ce locuri frecventez, din episcopia Sucevei, chiar hulindu-mă că sunt ecumenistă, deși nu am participat la nicio slujbă ecumenistă, ci doar că sunt în episcopie, sub pomenirea Ierarhului. Acest părinte defăimează Mitropolia prin acel Sinod din Creta – Grecia, învățându-i pe creștini și atrăgându-i spre dânsul doar prin faptul că ierarhul este eretic sau că participă la săptămâna ecumenistă.

Cu respect și iertare.” 

X.

Doamne, ajută!

Spuneți-i acelui individ, care are un comportament nedemn de haina purtată, că ierarhii de la Suceava nu au avut și nici nu au preocupări ecumeniste.

Pace și multă liniște sufletească!

„Binecuvântați, Înaltpreasfinția voastră, și iertați, Liturghia catolică conține erezii? Și dacă vrei să te faci ieromonah, câți ani durează facultatea?” 

F. L.

Doamne, ajută!

Dacă vrei să te faci ieromonah, trebuie mai întâi să fii călugăr. Cât despre durata facultății, orice facultate serioasă cu specializarea Teologie pastorală durează 4 ani.

Pace și liniște sufletească!

„Înaltpreasfințitului Părinte Arhiepiscop Calinic,

Înaltpreasfințite Părinte,

Trebuie să încep prin a vă spune că nu este nevoie de a publica prezenta mea corespondență. Totuși voi aștepta dacă puteți să îmi trimiteți un răspuns.

Ce se întâmplă atunci când clerici și ierarhi din diverse poziții ale ierarhiei Bisericii trimit Bisericilor ca sfinte moaște părți din pământeni (oameni) care nu au avut o viață sfântă, în general chiar opusul sau mult mai jos.

Acești clerici și ierarhi, adepți în secret ai ocultismului și practicilor spirituale satanice, nu vor declara ceea ce introduc în sfintele biserici sub numele de moaște ale unor sfinți buni, ci le înlocuiesc pe acestea cu rămășițe pământești ale unor pământeni sataniști sau infinit de păcătoși.

Evident, există urmări ale închinării credincioșilor la aceste oseminte (care nu mai sunt sfinte moaște, pentru că aparțin unor porți ale iadului și nu ale cerului) – chiar și dacă aceștia le aduc închinare fără a fi în cunoștință de cauză și fără măcar a crede că este posibil așa ceva.

Dar este posibil și se întâmplă de foarte multă vreme și în Biserica Ortodoxă, dar și în Biserica Ortodoxă Română.

Ce face Biserica – ce datorie are – cum îi poate opri dacă nici nu i se declară Bisericii adevărul despre ceea ce este în interiorul raclei, poate adusă de mai departe sau mai de aproape cu aceste oseminte care devin porți ale legăturii în rugăciune cu iadul în locul comuniunii cu cerul?

A devenit Biserica Ortodoxă victimă a riscului de a fi deturnată de sataniști secreți care dețin funcții în cadrul Ei pe care le-au cumpărat cu bani sau șantaj la nivel înalt și foarte înalt în stat?

Sărut dreapta.”

A. G.

Doamne, ajută!

Procedura privind cinstitele moaște ale sfinților, statornicită de Sfântul Sinod al Bisericii Ortodoxe Române, împiedică practicile la care faceți referire.

Pace și liniște sufletească!

„Doamne, ajută!

Dacă se dă un pomelnic la o mănăstire, unde acel pomelnic se pomenește în mai multe zile, iar una dintre persoanele trecute la vii moare între timp, ce se întâmplă? E păcat dacă persoana decedată va fi pomenită în continuare la vii?”

S. S.

Doamne, ajută!

Vă asigur că Dumnezeu nu încurcă numele din pomelnicele primite la Sfântul Altar, spre pomenire.

Pace și bucurie!

„Sărut-mâna!

Întrebare pentru dumneavoastră: putem (dacă putem atunci cum) să ajutăm persoanele apropiate și cunoscute să iasă din lumea prostituției? Totuși, acele persoane sunt pline de calități și daruri, de șanse în potențial, însă manifestă pe moment o alegere nepotrivită, una la care vinovați sunt în frunte bărbații (deoarece ei le caută și le folosesc).

Dacă știți cumva vreo metodă, v-aș ruga să mi-o oferiți! Vom trece peste rugăciuni, pentru că deja această acțiune deja se manifestă și în regim propriu, și în regim bisericesc.

Dumnezeu să lucreze, însă vreau și eu să fiu parte a ajutorului sau a salvării pentru ele. Mă roade teribil faptul că sunt neputincios și nu pot acționa nicicum pentru că nu știu cum.”

I. A.

Doamne, ajută!

Căutați să identificați mai întâi motivele pentru care au recurs la astfel de practici și încercați să le ajutați în rezolvarea lor.

Mult succes!

„Harul primit prin invocare și punerea mâinilor, la hirotonie, poate fi luat prin caterisire? Dar la pensionare sau prin imposibilitatea slujirii din motive medicale, se pierde harul, pleacă? Dar dacă preotul este judecat și primește o condamnare privativă de libertate, pierde harul pentru comportament contrar misiunii?

Harul vine și pleacă prin formule magice sau vine și rămâne lucrător, tocmai pentru aceia care sunt rătăciți și bolnavi, în primul rând?

Harul nu mai lucrează pentru că I se cere lui Dumnezeu aceasta favoare?

Prezentarea în Comunicat a lipsei efectelor rugăciunii cred că este o foarte mare eroare și face un deserviciu tuturor celor implicați, clerici și laici deopotrivă. Aceasta arată mai degrabă o teamă, o grabă în acțiune din partea instituției, ceea ce denotă o oarecare nesiguranță în gestionarea situației.

Dumnezeu să ne lumineze și să ne aducă Pacea!…”

C.

Doamne, ajută!

Prin caterisire, clericul, arhiereu, preot sau diacon, revin la statutul de mirean. Celelalte sunt amăgiri!

Caterisirea se referă la oprirea de la slujire, depunerea din treaptă și recunoașterea pierderii harului de către Sfântul Sinod al Bisericii sub a cărei jurisdicție se află clericul respectiv. Însă nu actul în sine al caterisirii ia clericului harul; pierderea harului are loc pentru faptele celui caterisit (îndepărtarea lui de la adevăr, cădere în erezie, abateri dogmatice sau morale, nerespectarea rânduielilor, nesupunerea), căci „Cel ce nu este cu Hristos (în toate ale sale, inclusiv Biserica recunoscută canonic, n.n.) este împotriva Lui”. Despărțindu-se de Trupul Bisericii, rupe legătura cu cei din comunitatea Bisericii, sfâșie unitatea eclesială și se plasează pe sine însuși în afara Bisericii. Preotul trebuie să se afle în deplină unire și deplin acord cu Biserica, în afara căreia harul acesta nu se poate da ori primi, pentru că ea este Trupul lui Hristos, cel plin de Duhul. Așadar, harul nu se retrage spontan, ci omul, prin faptele lui, refuză conlucrarea cu acesta și se desparte de el.

Pace și liniște sufletească!

„Doamne, ajută!

Nu este nicio modalitate să îi opriți pe acei oameni care postează non-stop jigniri la adresa ierarhului și a Bisericii Ortodoxe Române? „Secta Patinoar” a împânzit afișe la blocurile pe care Biserica „Sfânta Treime” le avea. Ce se va întâmpla cu acele blocuri?

Cei de acolo spun că dacă părintele Sidoriuc a plecat înainte de a fi caterisit, el are har în continuare. Nimic mai fals. De asemenea, mai spun că nu aveți niciun drept să îl caterisiți, odată ce el și-a dat demisia. Comunicatele de presă au fost foarte clare, dar ei nu înțeleg. Pe lângă faptul că deja îl consideră sfânt pe părintele, așa cum au declarat în reportaj, atrag și alți oameni. Au făcut un idol din părintele. Eventual, toți preoții din Arhiepiscopie să spună de ce nu e bine de mers. Mulți de acolo mai merg și în alte părți la Sfântul Maslu pentru că acolo nu se face. Eventual, să puneți și hârtia cu caterisirea, că ei spun că mințiți și că Harul nu îl poate lua nimeni. E foarte grav ce se întâmplă acolo!”

G. P.

Doamne, ajută!

Fiecare scoate din prisosul inimii sale din ceea ce a reușit să agonisească. Dintr-un suflet curat, scoți lucruri pe măsură, în timp ce dintr-un suflet tavernă scoți cele specifice acesteia.

Din păcate!