În această perioadă, Centrul Cultural Misionar Doxologia derulează activități în cadrul proiectului „NU Burnout-ului, DA lecturii! Dosoftei 400”, cofinanțat de Ministerul Culturii prin Programul pentru cercetare și educație prin cultură – ateliere, fondul Nevoi culturale de urgență.
Proiectul, desfășurat în parteneriat cu Inspectoratul Școlar Județean Suceava, Inspectoratul Școlar Județean Iași, Inspectoratul Școlar Județean Neamț și Biblioteca Județeană „Mihai Eminescu” Botoșani, are ca obiective generale educația prin cultură, promovarea culturii scrise, stimularea curiozității și interesului copiilor și tinerilor pentru lectură, într-un mod distractiv și favorabil incluziunii și își propune să redea societății contemporane românești o parte din propriul trecut istoric și cultural, prin organizarea unor ateliere cultural-educaționale care să contureze imaginea personalității și operei Mitropolitului Dosoftei.
La două astfel de ateliere cultural-educaționale au participat și peste 200 de liceeni suceveni de la Colegiul Tehnic „Alexandru Ioan Cuza” Suceava, coord. prof. Monica-Elena Huțu, coordonator pentru proiecte și programe educative școlare și extrașcolare, și de la Colegiul Național de Informatică „Spiru Haret” Suceava, coord. prof. dr. Dumitrița Tănase, director adjunct. Activitățile care le-au fost propuse s-au dovedit a fi unele cu multiple valențe culturale și educaționale, interdisciplinare: au vizionat un film documentar despre Mitropolitul Dosoftei, realizat special pentru adolescenți; au putut vizualiza un manuscris miniat, în stilul secolului al XVII-lea, l-au întâlnit pe Gabriel Poenaru, realizatorul manuscrisului, care le-a și prezentat tehnica de realizare a acestui tip de înscris cultural și au participat și la o sesiune de informare, moderată de un specialist al sectorului editorial al Centrului Cultural Misionar Doxologia, care le-a vorbit elevilor despre „drumul cărții de la manuscris la cartea de pe raftul bibliotecii”.
Ca un epilog al atelierului cultural-educațional desfășurat la Colegiul Tehnic „Alexandru Ioan Cuza”, doamna prof. Monica-Elena Huțu a desfășurat cu tinerii participanți un focus-grup de sumarizare a ideilor și a mesajului de transmis, iar gândurile lor sunt dintre cele care reconfirmă nevoia de abordare integrată a conținuturilor, de așezare a demersurilor educaționale sub semnul inter- și multidisciplinarității: „Istoria culturii române se împletește cu istoria Bisericii Ortodoxe Române.”; „Cărturari desăvârsiti ai vremii au deschis ușa înțelegerii Sfintei Liturghii către marea parte a credincioșilor, prin adaptarea/traducerea în limba română a rânduielilor bisericești.”; „Mitropolitul Dosoftei ne-a adus mai aproape Cuvântul.”; „Munca de misionariat a Sfântului Ierarh, într-o lume creștină, care credea, fără a înțelege prea multe din ritulalul bisericesc, a fost asemănătoare râvnei tuturor sfinților.”. Convingerea profesoarei însăși fiind că „proiectul „NU Burnout-ului, DA lecturii! Dosoftei 400” este unul pe măsura personalității culturale căreia îi este dedicat: curajos, necesar, tenace, uimitor prin realizarea manuscrisului miniat de către specialiștii implicați.”
O adolescentă din colegiul sucevean participant la proiect a sintetizat astfel dimensiunea de învățare a atelierului la care tocmai luase parte: „A fost o experiență inedită, interesantă și provocatoare. Moderatorii ne-au vorbit mai întâi despre conceptul de burnout în contextul actual, în special burnout-ul la adolescenți și influenta negativă a tehnologiei. Soluția propusă pentru combaterea acestui fenomen este cititul. Iar dintre lecturile fundamentale, scrierile Sfântului Mitropolit Dosoftei. Interesante am găsit a fi și imaginile cu prima tiparniță, și explicațiile despre trecerea de la slavonă la română în biserici și administrație, și prezentarea tehnicilor de realizare a miniaturilor și manuscriselor.” (Alexandra S.)
Din perspectivă metodică, activitățile proiectului sunt dintre cele care permit valorificarea lecturii explicative și a celei comprehensive, fără a rămâne străine de lectura interpretativă-critică, de lectura informativă și de cea exploratorie și asigură o succesiune progresivă a proceselor cognitive și afectiv-emoționale în învățare, o îngemănare firească și blândă între informare, formare și transformare.
prof. Daniela Ceredeev, inspector școlar