În Eparhia Sucevei, s-a lansat Academia Copiilor „Hristos – Bucuria mea”

Inspectoratul Școlar Județean Suceava, în colaborare cu Arhiepiscopia Sucevei și Rădăuților, prin sectorul Media și Comunicare, organizează, pe toată perioada vacanței de vară, prima ediție a programului Academia Copiilor „Hristos-Bucuria”, program educațional, cultural-filantropic, catehetic și social pentru copii și tineret, în cadrul parteneriatului Școală-Biserică, de aprofundare a conținuturilor asimilate de elevi în timpul orelor de curs, de învățare experiențială și colaborativă de noi conținuturi și de exersare a competențelor generale și/sau specifice prevăzute de programele școlare și de documentele-cadru, elaborate de Ministerul Educației.

Academia Copiilor se desfășoară cu binecuvântarea Înaltpreasfințitului Părinte Calinic, Ahiepiscopul Sucevei și Rădăuților, propune o redimensionare a activităților edițiilor precedente ale  Școlilor de vară  „Copii și părinți la Altar” și are în vedere recomandarea ministerului de resort referitoare la exersarea și dezvoltarea de către elevi a unor valori şi atitudini care să completeze dimensiunea cognitivă a învăţării cu cea morală, din perspectiva finalităţilor educaţiei.

            Descrierea programului:

  • Coordonatorii locali, profesori de religie, preoți, profesori ce predau alte discipline, specialiști în diverse domenii, cu experiență relevantă în activități socio-educative pentru copii și tineret, vor  propune și desfășura proiecte proprii, subsumate programului;
  • Recomandăm și susținem organizarea unor activități interșcolare/interparohiale, care să ofere cadrul pentru rugăciune și învățare în comun și să faciliteze schimbul intercultural;
  • Participanți: copii și tineri din școlile/parohiile județului Suceava, organizați în grupe pe cât posibil omogene de vârstă, cu un  nivel relativ asemănător de competențe cheie, generale și specifice raportate la profilul dezirabil al copilului/tânărului de azi;
  • Tipuri de activități: instructive, liturgice, culturale, socio-educative și filantropice; ex: ateliere de lectură biblică interpretativă/comprehensivă și/sau de scriere creativ-reflexivă; participare la evenimente culturale diverse – piese de teatru pentru copii, întâlniri cu scriitori, artiști sau oameni-tezaur; lansare de carte, expoziții de artă, vizite la obiective culturale diverse; Liturghia copiilor; Privegherea copiilor;  Sfântul Maslu pentru copii; Acatist/Paraclis citit de  copii/cu și pentru copii; Vizidom (vizite la domiciliul vârstnicilor); vizionare de film cu mesaj duhovnicesc și/sau moral-religios, urmată de dezbatere; ateliere creative; ateliere catehetice; activități de timp liber de calitate, de voluntariat și inițiativă comunitară; activități socio-educative și sportive, de suport și consiliere pentru copii aflați în situații de risc și/sau în incapacitate de a participa la activități culturale;
  • În această ediție, programul va cuprinde și câte o activitate subsumată anului omagial, respectiv anului cultural 2024, cu precădere o activitate de tip Vizidom (vizite la domiciliul vârstnicilor) și cel puțin o activitate la care vor fi antrenați și părinții;
  • Moderatori/facilitatori ai învățării: preoți, profesori de religie, profesori ce predau alte discipline, specialiști în diverse domenii, cu experiență relevantă în activități socio-educative pentru copii și tineret, individual sau co-teaching preot-profesor/profesori de discipline diferite (învățare în diadă);
  • Orar/ritmicitate: activitățile Academiei Copiilor „Hristos – Bucuria mea” se vor desfășura în 5-6 zile, consecutiv, în perioada vacanței de vară, după un calendar propriu școlilor/parohiilor înscrise în program.

Înscrierea în Academia Copiilor „Hristos – Bucuria mea” se face prin transmiterea unui rezumat al proiectului propriu și a calendarului de desfășurare, în orice perioadă a vacanței de vară, pe adresa coordonatorului de program, [email protected] .

 

                                                                    Inspector școlar pentru religie,                                                           

                                                    prof. Daniela Ceredeev, coordonator de program