Examen pentru ocuparea unui post clerical vacant în mediul urban – sesiunea octombrie 2024 

anunt_administrativ

Cu binecuvântarea Înaltpreasfințitului Părinte Calinic, Arhiepiscop al Sucevei și Rădăuților, Centrul Eparhial Suceava, prin Sectoarele Administrativ – Bisericesc și Educațional – Teologic, organizează Examenul pentru ocuparea unui post clerical vacant în mediul urban, sesiunea octombrie 2024.

  • Posturi clericale vacante scoase la concurs

– preot coslujitor la Parohia Adormirea Maicii Domnului, Câmpulung – Protopopiatul Câmpulung Moldovenesc;

– preot coslujitor la Parohia Sfântul Nicolae, Câmpulung – Protopopiatul Câmpulung Moldovenesc;

– preot paroh la Parohia Sfânta Treime, Suceava – Protopopiatul Suceava II;

– preot coslujitor la Parohia Sfânta Treime, Siret – Protopopiatul Rădăuți;

– preot coslujitor la Parohia Învierea Domnului, Rădăuți – Protopopiatul Rădăuți;

preot paroh la Parohia „Sfinții Arhangheli” Ițcani, Suceava – Protopopiatul Suceava I.

  • Cine poate candida. Condiții preliminare

Pentru înscriere, fiecare candidat trebuie:

– să aibă minim 5 ani vechime în preoție[1];

– să aibă absolvite cel puțin cursurile de definitivat[2];

– să nu fi avut sancțiuni disciplinare în ultimii 5 ani[3];

– să aibă media aritmetică – rezultată din: media la studii (ultima școală teologică absolvită); media ultimului grad profesional absolvit (definitivat, gradul II sau gradul I) și media notărilor administrative pe ultimii 5 ani – între 8,51-10,00[4].

  • Calendarul examenului

10 septembrie 2024 – 10 octombrie 2024: înscriere candidați; detalii susținere examen, cu precizarea tematicii, a bibliografiei, a calendarului și a altor informații

– 15 octombrie 2024, ora 9:00: proba scrisă

– 15 octombrie 2024: afișarea rezultatelor la proba scrisă; depunere eventuale contestații

– 15 octombrie 2024: proba orală (prezentarea memoriului, cateheză, predică)

– 17 octombrie 2024: proba de slujire

– 18 octombrie 2024: afișarea rezultatelor finale

  • Locul desfășurării examenului

– depunerea și verificarea dosarelor se face la Sectorul Educațional – Teologic al Centrului Eparhial Suceava (str. Iancu Flondor, nr. 2);

– proba scrisă și proba orală se vor susține la Centrul Eparhial Suceava;

– în funcție de numărul candidaților, după proba scrisă și cea orală vor fi desemnate câteva biserici pentru susținerea probei de slujire

– afișarea rezultatelor se va face la Centrul Eparhial Suceava (avizier).

  • Înscrierea

Dosarul de înscriere va conține:

– dosar cu șină pentru biblioraft

– cerere tip, adresată Înaltpreasfințitului Părinte Arhiepiscop Calinic, pentru acordarea binecuvântării de participare la examen

Se pune la dispoziție la Centrul Eparhial în momentul depunerii dosarului.

– recomandarea duhovnicului

Va conține:

a. o caracterizare a candidatului;

b. numărul de telefon al duhovnicului.

– Curriculum Vitae

– copii xerox după: certificat de naștere, certificat de botez, carte de identitate, certificat de căsătorie, certificat de cununie religioasă

– copii xerox după actele de studii: diplomă de licență și foaie matricolă; diplomă master și foaie matricolă; diplomă de doctor, după caz

– copii xerox după certificatul(-ele) de acordare a gradului(-elor) profesional(-e) clerical(-e): definitivat, gradul II şi gradul I, după caz;

– memoriu scris privind activitatea pastorală, misionară şi gospodărească din ultimii 5 ani, certificat de protoiereu

– adeverință care să ateste vechimea în preoție (minim 5 ani)

Se eliberează la secretariatul Protopopiatului din care face parte candidatul.

– dovada că nu i-au fost aplicate sancțiuni disciplinare în ultimii 5 ani

Candidații se vor adresa pentru aceasta PC Pr. Laurențiu Nicolae Stamatin, inspector bisericesc

– aviz psihologic cu mențiunea „apt pentru slujirea preoțească”

Documentele vor fi eliberate la Cabinetul individual de psihologie (doamna  psiholog Daniela Mariana Nițu: 0745 526 593), localizat la str. Mărășești, nr. 6A)

– caietul de predici al candidatului

– fotografie tip buletin (se va înscrie pe spate numele şi prenumele)

  • Examenul de selecționare

Selecția candidaților se va face în funcție de prestația acestora după următoarele paliere evaluative:

– O probă scrisă cu subiect stabilit de Comisie, din domeniul Teologiei pastorale, al Teologiei dogmatice şi al îndrumărilor misionare, care să facă dovada cunoștințelor candidatului privind problemele actuale de pastorație

– O probă orală constând în:

– prezentarea unui memoriu asupra activității pastorale, misionare și gospodărești, desfășurată în ultimii 5 ani, certificat de protoiereu și văzut de Chiriarhul locului;

– susținerea unei predici, fie în fața Comisiei, în sală, fie în biserică, la un serviciu religios (15 min)

– susținerea unei cateheze (15 min)

– O probă de slujire în biserică

  • Desfășurarea examenului. Alte detalii[5]
    • Candidații care vor obține media generală la examen minimum 8,51, calculată din notările de la probele de mai sus vor fi declarați admiși, fiind numit în postul vacant candidatul cu media cea mai mare
    • În caz de paritate de medie, Chiriarhul, în consultare cu membrii comisiei, va desemna candidatul care va fi numit, ținându-se cont de următoarele criterii:

– situația misionară din teren

– apartenența canonică la Arhiepiscopia Sucevei și Rădăuților

– nivelul academic al candidatului (în ordine: sunt doctori în teologie, absolvenți de masterat; au absolvit examenul de gradul I sau al II-lea)

– nesolicitarea unui alt transfer în ultimii cinci ani

    • Dacă nici un candidat nu a obținut media generală de 8,51 la examen, se va repeta concursul

[1] Art. 124, alin. 1 din Statutul de organizare și funcționare a Bisericii Ortodoxe Române și Hotărârea Sf. Sinod nr. 6846/1999.

[2] Hotărârea Sf. Sinod nr. 6846/1999.

[3] Hotărârea Sf. Sinod nr. 3227/1991.

[4] Hotărârea Sf. Sinod nr. 3227/1991.

[5] Hotărârea Sf. Sinod nr. 3227/1991.