La prăznuirea liturgică a nașterii după trup a Mântuitorului Iisus Hristos, Înaltpreasfințitul Părinte Calinic, Arhiepiscop al Sucevei și Rădăuților, a alcătuit un Decalog în care îndeamnă la redescoperirea rostului şi sensului vieţii şi la retrăirea autentică a Întrupării Fiului lui Dumnezeu, prin aşezarea Lui pe tronul inimii noastre și înveșnicirea iubirii față de El prin viața trăită bine și frumos.

  1. Mulțumește lui Dumnezeu, Cel Care, prin întruparea Fiului Său din Fecioara Maria și prin nașterea Lui ca Prunc în ieslea Betleemului, S-a descoperit oamenilor, înlesnind cunoașterea Sa.
  2. Nu căuta să dezlegi cu mintea taina întrupării Fiului lui Dumnezeu, căci aceasta este ca și cum ai vrea să măsori infinitul cu pasul.
  3. Nu încerca să-L demonstrezi cu argumente raționale pe Cel prin Care s-au făcut toate, căci în metalogica lui Dumnezeu adevărurile se trăiesc, nu se discută.
  4. Deschide-ți inima și primește-L pe Domnul Hristos, Fiul lui Dumnezeu, Cel Care S-a întrupat ca să avem din nou posibilitatea, prin credința în mântuire, de a viețui veșnic.
  5. Bucură-te de Nașterea Domnului împreună cu toată creația, aducând prin colindul sfânt și bun darul tău de preamărire a Sfintei Treimi și de cinstire a Maicii Domnului și a sfinților.
  6. Contemplă deopotrivă atotputernicia și iubirea smerită a lui Dumnezeu Care S-a revelat în Betleem și S-a făcut ca unul dintre oameni, pentru a redeschide făpturii zidite porțile Împărăției cerurilor.
  7. Alege calea smereniei, asemenea Celui Unul-Născut, prin care firea dumnezeiască cea necuprinsă S-a ascuns în trup omenesc, chip de rob luând.
  8. Vezi în Pruncul din Betleem pe Cel Ce este Alfa și Omega creației văzute și a celei nevăzute, a Cărui dumnezeire S-a arătat la Înviere, s-a reconfirmat la Cincizecime și se va consfinți la Parusie.
  9. Adu-ți aminte că ești fiu al lui Dumnezeu după har, ca să guști deplin din bucuria Crăciunului, darul pătruns de binecuvântarea și sfințenia Pruncului Iisus.
  10. Trăiește liturgic nașterea Pruncului Emanuel, întru Care locuieşte, trupeşte, toată plinătatea dumnezeirii, căci această coborâre prefigurează suferința, moartea și învierea lui Hristos în tine, pentru a trăi în veșnicie cu Dumnezeu.